Sunday, September 5, 2010

coffee



Coffee is a brewed drink prepared from roasted seeds, commonly called coffee beans, of the coffee plant...
ini perenggan pertama aku kopipase dari wikipedia..sebenarnya...arini aku mau cerita apa yang aku suka..suka sangat la.Sapa yg kenal aku tu memang tau apa yang aku suka minum.dimana,sama siapa,bila..ni yg aku mau bincangkan arini...


     Saya suka minum kopi.
     
     Masa aku kecil,aku slalu minum kopi o bersama nenekku.Masa tu aku x sangka aku akan masukkan  cerita ni dalam blog aku.yg aku tau,sedap nenek buat kopi.sejuk,panas,suam,ia tetap sedap. Aku membesar bersama kopi. tapi apa yang paling aku suka dengan kopi ialah ketenangan...aku rasa kopi bagi ketenangan macam pelukan seorang kawan.aku suka minum kopi semasa dalam kesedihan dan kegembiraan.cuma aku yg faham betapa aku menganggap kopi sebagai sesuatu yg penting dalam hidupku.aku sukakan kopi x kira ia jenis apa.



ble jg cakap aku gilakan kopi.


minum kopi tidak bergula,
pahit2 kuminum jua,
kalau datang hatiku gila,
laki org pun aku rampas juga.

jan ikut pantun tu..saja jak aku mau masukkan pantun kopi2 dalam ni. Ada orang anggap minum kopi hanya sesuai waktu exam.xmau tidur sebab mau study.tp minum kopi cara tu xbetul.x menikmati rasa kopi sepenuhnya.
mungkin ramai coffee lover yg ada sebab dan cara sendiri menikmati kopi.tapi bagi aku paling best skali minum kopi semasa ati tenang.xda fikir apa2.sdap jo...sebelum minum tu ambil bau dulu..uish...gila...love kopi..banyak yang aku xdapat terangkan disini...nanti aku sambung d lain helaian k.


2 comments:

  1. msti sy ko maksudkan minum kopi utk study ja kan?hahahaha....ya la...U R COFFEE CRAZY...nanti sy temaankan ko minum kopi d oldtown k? hehe muah muah

    ReplyDelete